FAVOURITE WORDS TO REMEMBER.

'A Fool Loses Tomorrow, Reaching Back for Yesterday'

Friday, May 20, 2011

Menitik air mataku

ABDUL HAKIM BIN MOHD KAMAL

blogger TELORDIBASUH.

sebiji nama sama dengan bapak kandungku. kami bukan adik beradik. tapi saat perkenalan kami bermula dengan gurauan senda bahawa kamilah adik beradik sama bapak, lain mak. walhal, sedikit darah pun kami tak kongsi.

menangis aku . tak cukup kuat aku nak tanggung satu dugaan maha hebat ni. mungkin, kata mereka itu ketentuan Tuhan. tapi apa daya aku. seorang sahabat facebook, sahabat blogger, sahabat di alam dunia realiti, dan itu lah kami. dari dalam intenet, sampai ke luar, kami tetap kawan. merapu, itu kerja kami. 

rumah pun dekat. dia di Salak Tinggi, aku di Kota Warisan. cuma ambil masa 8 minit pun dah sampai. tapi, itulah. walau sedekat mana pun rumah kami, nama bapak kami, tapi aku mungkin adalah orang terakhir yg tahu berita pemergiannya. ape pun, thanks Tubelawak sebab inform zama.

tak pernah aku kehilangan seorang kawan macam ni. pergi menemui Ilahi. kata orang, tak elok menangisi pemergian orang yg dah pergi. tapi, apa aku nak buat? aku tak boleh hilang walau seorang pun sahabat aku. maafkan aku sebab tak mampu nak kawal air mata aku.

semoga roh engkau dicucuri rahmat Akim. Aku selalu ada untuk doakan kau kat sana. semoga kau sentiasa ingat kawan kau kat atas dunia ni.

lepas ni, hari-hari aku melawat blog kau. aku rindu ayam penyet weyyy.

13 comments:

Kaio said...

eh zama. awat ? ape dah jadi kat telor dibasuh ??

Loyar Lawa said...

sedeh sedeh sedeh nanti acaner nak tengok gambar2 artwork yg awesome lagi.... harap rohnya tenang... insyaAllahhh... aminnnn~

Amirrah Zawani said...

:(
i pun sedih sgt.. walaoupun tak pernah jumpa, tapi tetap terasa kehilangan dia.. hanya mampu berdoa je lah.. telorrrrrr :(

Cik Muda Nurul:) said...

saya pun rindu telordibasuh jugak...terkejut sngt2..tak sangka sgt2

feeqa haballah said...

ehh kenapa dgn dia? apa jadi?

~syue~ said...

ramai yg terkejut dgr berita ni.. dia blogger yg best, tp tu la..

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

kaio ; telordibasuh dh meninggal dunia :'(

LL ; kn? sdih sgt. huhu

amirah ; yea. i pnah lepak dgn die. gurau dgn die. sbb tu rase terkilan die dh xde.

nurul ; mari baca al-fatihah.

feeqa ; akim tu dh meninggal dunia :'(

syue ; yup. die kwn rapat sy.

Nurulbadiah Lai said...

akak nangis..akkak tingat kat zama tp akak ingatkan zama dh tau...akak tau dlm tengahari..termenung akak

akak tgok gmbar akak , zama, akim angn tubelawak..akak nangis..sbb akak baru je bergurau senda ngn die:(

Far8 budak baik said...

tu arr...line tenet aku x kuat..
baru je nk berblog...
tgk dy dah pi dulu..
sedih..moga2 arwah dikalang
org yg beriman..amin..

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

kak nurul ; sdih. zama tau mlm yg ms zama msj akak tu je. huhu

far8 ; xpelah. nk buat cmne kn. huhu

Jamban Comel said...

im nak inform zama ,tapi tak tau camne ,aduhai.sedih rasanya ,al - fatihah buat arwah .

~M-i-M~ said...

zama...ce cer sket knpe ngn dia??
mniggal sbb apa??

alia azmi said...

al-fatihah )':