FAVOURITE WORDS TO REMEMBER.

'A Fool Loses Tomorrow, Reaching Back for Yesterday'

Tuesday, March 22, 2011

jom berjiwang kejap

ASSALAMUALAIKUM readers :) sehat tak ? tak sehat, sila makan ubat dan pil tido =p

kenapa tajuk jom jiwang kejap ? entah. gedik tibe-tibe nak taip entry merapu macam ni HAHA saje je. kadang-kadang cuba korang pikir (kepada yg belum kawen) , kenapa ade je rase nak gaduh dgn pasangan korang sebab benda kecik pun? (kepada yg dah kawen) , kenapa nak gaduh dgn suami ? padahal kata sayang kan.

there's so many reasons actually. ni bukan ditujukan utk sape-sape atau diri sendiri. ni cume random ideas and observing around. sometimes, people may think that benda ni remeh temeh setakat nak gaduh apehal beb?!! =p yes , i am that kind of person actually. korang pulak camne ? HIHI

who cares about others? i dont. u dont. kadang-kadang , begaduh boleh mengeratkan lagi relationship. but bukan dgn semua pergaduhan dpt mengeratkan. ade yg menjarakkan. kalau nak cakap pasal gaduh, semua org yg ade pasangan dalam hidup diorang mesti selalu gaduh kan kan kan? ade yg gaduh sebab jeles , ade yg sebab nak buat benda tu tak boleh benda ni tak boleh. habis tu ape yg boleh ? HAHA kesimpulannya, tinggal lah sorang-sorang buat apa pun semua boleh.

bile ade org yg sayang, jgn sesekali merosakkan kepercayaannye. mungkin kadang-kadang tanpa sedar kita merosakkan kepercayaan org yg syg kite. tapi percaya pada yg org yg kamu sayang itu penting. tapi tahukah kalian niat dihati pasangan korang? kadang-kadang , buatlah pemerhatian. tapi, dont make a conclusion yg terlalu cepat sbb sometimes ape yg kite nampak adalah apa yg disebaliknya. once a girl/boy declare they love you , means that they really mean it. takde org yg sebut words I LOVE YOU tanpa sebab. pasti ade sebab walaupun sebab nak main-main. tapi kpd yg main-main tu, satu hari nnt diorang akan paham betapa perkataan tu penuh dgn maksud yg tersirat.

mungkin ade diantara korang wahai pembaca yg playgirl atau playboy. MUNGKIN la ye. zama tak kate kat sape-sape tau :) even diorang ni player , tapi sebenarnye hati diorang ade pada yg satu saje. tapi tu lah cerite die, its a big risk. banyak hati yg akan terluka. sebab tu kadang-kadang org kate 'dont play with words'. im the one who always said that recently. sebab? i wont say why. so, jgnla cakap playboy or playgirl ni semua jahat sebab sebenarnye diorang ni pun ade hati dan perasaan. kadang-kadang yg bukan player pun lagi jahat. setuju tak?

people out there , in life, dont ever make a rush decision. u'll regret someday.even if korang gaduh pasal orang ketiga, keempat, atau gaduh pasal duit, harta, family sekali pun, remember one thing. TRY TO GO BACK TO YOUR PAST LIFE WITH UR LOVE. kenapa? sebab kat situ lah yg korang jumpa ur happiness, ur loved one and segalanya. dont ever leave them behind even ade masalah sebesar gunung. kenapa? sebab selagi seseorang tu tak setuju nak pergi dari hidup kamu, bermakna dia amat mencintai kamu. melainkan dua-dua setuju. jgn pakai serkap jarang dan observe je. look into their eyes, find the honesty :)

bila sayangkan orang, ucap la selalu. bukan salah pun. HEE tapi jgn la over acting pulak kan HIHI im a person who will always search quotes, read quotes, feel the quotes, almost everyday. i dont know why but i love quotes. sometimes, saya berpegang pada quotes. but not only the quotes. ajaran Quran dan Hadith takkan dilupekan :) kalau baca quotes ttg love la paling tak boleh tahan. pernah menangis okayyyy HAHAHA kelakar and look stupid kan? but thats me, a sentimental one.

that enough i guess. merapu macam ape. nak karang cerita pun tak pandai -.-' HAHAHA in other words, saya bukan pakar cinta . sebab saya tidak bercinta lagi. love life for me is too complicated. maybe i would say i want to live with my mom and dad only till i die :)

u can say what u want about my mom and dad. but they raised me up being a good girl. yeahhh i love them more than i can say , eventhough i never show my love for u mom and dad. im sorry :'(

ade satu lagu yg buat zama nangis bile dengar. feel it. kalau nak lagi sedap, search kat youtube yg official video punye okayyy ! :)

CHRISTINA PERRI-JAR OF HEART



I know I can't take one more step towards you
Cause all that's waiting is regret
And don't you know I'm not your ghost anymore
You lost the love I loved the most

I learned to live half alive
And now you want me one more time

And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are

I hear you're asking all around
If I am anywhere to be found
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

And I've learned to live half alive
And now you want me one more time
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/c/christina_perri/jar_of_hearts.html ]
And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Who do you think you are

Dear, it took so long just to feel alright
Remember how to put back the light in my eyes
I wish I had missed the first time that we kissed
Cause you broke all your promises
And now you're back
You don't get to get me back

And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
So don't come back for me
Don't come back at all

And who do you think you are
Running 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart
You're gonna catch a cold
From the ice inside your soul
Don't come back for me
Don't come back at all
Who do you think you are?
Who do you think you are?
Who do you think you are?


*i wrote this entry with tears run down my face

11 comments:

-telordibasuh- said...

hmm terasa jiwang lak jap hahahaa

Pacek ABU sifir said...

nice word from u zama..tp lumrah kalo idup ni mst de pasangn die..ur parents pon 4sure want u live happily like them rite.. ade je "org" 2 kat kamoO nnt.. -He-

conbellydiobeterisme said...

zama ,u better marry fast ,in that case ...haha ,bile sebut that word "i love u" semua bende jadi lain ,bunga jadi bunga2 ,bile sebut "clash ",abis jadi layu cam nak kiamat ya ,haha ,fitrah seorang manusia :)

Fatihah ♥ said...

my favourite song! mmg nanges bile dgr :')

Indah Mulya said...

gila emosi gak u zama..hua2..tp ape yang u ckp tu btol..kisah cinta ni mcm2 halnye..bila da terlibat dalam satu relationship,kne ready lah untuk komited and play the role in relationship tuh.ehh i da lmbt nk g kelas!nice post zama n iluv the song too! tc darling

Mamaleesya said...

bergaduh pn besh tau...bila dah baik balik baru kita rasa nak hargai pasangan kita...kalo tak gaduh langsung, xde cabaran pula dalam hubungan. Tapi jgn pantang jumpe je asyik gaduh...haru biru nanti

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

telor ; gedik la awak ni. hahahaha

pacek ; i know :) sbb tu ckp gado tu ade yg mengeratkn n sume tu la. but actually zama fobia dgn past life. that makes me away from guys.

con ; hahaha. apsal pulak kne kawen awal ni? xnk lah. calon pun xde. x boleh accept pape lg. haha

fatihah ; kan kan? :)

IM ; hee. kn? i just wrote based on my experiences and what i observed in others life. hee.

mama ; yup besh jugak kdg2 tu. sbb lps tu bole manje2 blk kn? hehehe. tp begado pun kene ade tahap jugak kn mama? :)

Wan Zhafri said...

'dont play with words' :)
yeah jar of heart i loike to0,,, cpt2 men piano. haha

puteri azny said...

nice entry der! internet uia lembap. aku tak boleh usha lagu tu =..=

DOLCEshasha said...

yes, this song is meaningful. Love is too complicated because we have to play with 'trust and honesty' which everyone have difficulty to handle 'em with care.

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

thanks people :)