FAVOURITE WORDS TO REMEMBER.

'A Fool Loses Tomorrow, Reaching Back for Yesterday'

Wednesday, August 4, 2010

Tourism & Ter-merapu

ok jom tengok tapi sebelum tu nak cakap hai hai helo helo assalammualaikum :D tapi tapi kan kawan-kawan, korang nak tengok pasal torism dulu ke, pasal ter-merapu ? tolong la jawab. ok la cerita dari 1 Ogos selepas pemergian mama ke Hanoi, Vietnam. boleh? ke tak boleh? tak boleh takpela ='( tak mo kawan hangpa :'( (menitik lagi air mate) ok tak, tipu je tu gimik lebih, HEHE

PADA PAGI JAM 6.15 PAGI.
"kakak, manje oi, bangun pagi. mama nak gerak dah ni. nak ikot gi airport tak?" . jawapannye : "ha? takpela tak nak. (sambil gesel-gesel bijik mate yg dah macam apek ni, sambil duduk atas katil and salam mama) hati-hati mama ye ! (cium-cium mama & sambung membuta balik)"

PADA JAM 10.15 PAGI.
terjage la dari lena yang panjang. cak cakkk ! garu-garu bijik mate lagi sampai terbukak luas macam bola kepade bentuk yg asal. peluk si bobo (bantal busuk kesayangan) dan tibe-tibe sebek sorang-sorang. HAHA tau tak ape itu sebek? sebek adalah sejenis minuman alkohol yg tak memabukkan. ok tipu lagi. sebek tu muke nak nangis. AGAGA kenape zama macam tu? jawapannye entah, maybe sebab rinduu mama. selalunye kalau mama gi mana-mane, zama mesti ikut walau jauh mane pun :D boleh dikatekan anak manje la jugak (kat rumah mmg sume org panggil manje pun,AGAGA malu malu -.-') ok sudah mengelamun dan menangis. bangun pagi turun bawah cari abah. tu diaaaaaaaaa, abah hang dok basuh kete & cek enjin kete tua beliau, KEHKEH kete ape? biarlah rahsia =D kenape kete tu digelar kete tua? haaa teka teki ni, cubela jawab =p mama yg panggil kete tua sebenarnye. sebabnye mama suruh abah beli kete baru merangkap kete latest-latest edition la sikit. tapi kate abah, tak mau sebab kete ni terbaek sayang kalau jual. HAHA jadinye, hingge harini lah, kete tu digelar kete tua oleh kaum kerabat MOHAMAD KAMAL.

PADA JAM 11 LEBIH-LEBIH PAGI.
"kakak, abah ade belikan burger MCDONALD atas meje. breakfirst set, mind or not?" lalu zama menjawab "dont mind. janji konyang. thank you!" lari-lari naik atas masuk bilik bawak burger sausage Mc Muffin , air milo dan seberkas cili sos untuk ditelan seorang diri. sedih kan? ='( tettt tettt tettt (air mate menitik lagi) eh jangan salah pronaunce tau ! =P inil akibat seorang je perempuan dalam adik beradik. menyedihkan. tapi kadang-kadang, jadi sorang perempuan adalah yang terbaek ! HAHA kenape? lu pikir lah sendiri ! :D

see ! makan burger je. tapi tu pun kene kerat-kerat pakai jari. sebab ape? sebab , tengokla gigi zama yg berbesi-besi ni. tak kan nak telan sume kan. HAHA
ok burger tu dah habis, jangan kene tipu terliur nak makan yeeee. kecik je burgernye. almaklumlah, kate breakfirst kan. tapi zama breakfirst jam 11 pagi. dah merangkap tengah hari la kirenye. WAKAKA

PADA JAM 3 PTG.
berangkat ke NILAI . bukan nak pergi menilai ape ye kawan-kawan. sekadar makan di Secret Recipe dgn abah, adik, angah, fahmi and kawan adik. jadi, zama sorang saja lah jadi wanita kegilaan ramai. KAHKAH ok tak tak, perasan lagi , HAIH ! (gurau saje tau tau) :D dan kemudian pulang ke Petaling Jaya hostelku .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ooppps ! jom tengok Vietnam !
peta vietnam la dulu ye. cari-cari airport Saigon. tak nampak ponnnn? GRRRR padahal kecik ketuekkk camtu mane nak nampak kan? HARHARRRR =D
di sekitar vietnam, siam, dan yg seangkatan dgnnye mmg macam tu. diorang ni suke naik perahu sambil menjual. unik bukan? (ALORHHHH skema tengggggg ayat aku ! , HAHA takpe abaikan) tapi best. tapi kalo perahu tu karam camne kan? tak ke satu azab lagi nak angkut barang kua. ataupun tak sempat angkut barang. tahu-tahu je dah tenggelam dalam air, AGAGA kesiannnnnn
night in vietnam, ok how was it? nice nice. macam Kuala Lumpur pun ade kan? tak tau sebenarnye nak cakap ape pasal vietnam. sebab tak penah cecah kaki lagi. cecah air dalam swimming fool penah laaaa ! ok salah ! swimming pool ! GRRRR =P
haaaa ni rasenye ni kolam air panas kot kot. bukan kolam air kencing tu (ok pengotor tak senonoh-nonoh) rendam-rendam kaki korang hilang la bawu hancem yg hancing , GRRR kaki bawu hancing ke? =p ok salah ! bawu cagu ! tawu ape itu cagu ? cagu itu sejenis bijian masak dengan bubur. ????? tipu lagi ! berape kali banyak tipu daaaa. cagu tu bawu busuk. bijian tu ialah sagu. HEHE
haaaaaaaaa ini yang terbaek dari ladang Pak Abu & Ali ! naik motor ramai-ramai prengggg prengggg prenggggg macam mat rembat, eh COP ! mat rempit lah ! kepada sahabat handai, jangan lah merempit yeeee. kerane merempit tdk sehat untuk kesihatan. ok paham? dah jangan paham bile zama sedang merapu .
nah korang boleh tengok website ni kalau nak pegi melancong ke vietnam yeeee http://www.viethoteltravel.com/
-------------------------------------------------------------------------------------------------
aik kenape gamba kicik ni? ok kenape? cube teke kawan-kawan ! kalau dapat teke, nak bagi 5 kupang ni HAAAAAAA . rugi tau kalau tak nak =p ni kami makan di kafe. chicken chop dan ape tah name makanan muni makang. lupeeeeeeeeeee
jawapannye : sebab zama tak lawa, tapi muni comel :) segan segan !
cakk cakk cakkkk macam tangan ape dah ni haaaaaa. kalau korang nak tau, ni hasil kerje si munirah roslan http://nuttytotty.blogspot.com/ . cantik ke huduh ke , zama pun tak tau. tapi zama kesah ape. apabila seorang sahabat memegang jari jemari atau memeluk kamu, bererti die benar-benar menyayangi kamu. ok itu words yg zama pegang hingge hari ini. bermakna munirah roslan menyayangi zama walaupun tdk dinyatakannya =p HAHA betul tak muni, betul tak? terime kasih cik cimut yeeee =)

8 comments:

Meghil Yaargh said...

pompuan melayu terakhir lam family ah ni?waka waka!

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

haha, i didnt said that !

diriku said...

nice blog =]

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

diriku ; thanks :)

zyla said...

zama gi vietnam.. waa, jeles ni.. he3.. msti byk shopping, kn.. =))

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

eh, bkn zama. tp mama zama. hehe

Pinky Pixie said...

eh2, kamu kawan cimut ya? hehe

cntikla decorate kat tgn tu.. nk mntk c cimut juga la.. =p

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

cik pinky, cimut tu kwn sy :D selalu tito di bilik di hostel :D